Viharsziget (Shutter Island)

Viharsziget (Shutter Island)A film szokványosan indul. Mit nevezünk szokványosnak? Ezt embere válogatja vagy éppen filmje. Jelen esetben egy tengeren zötykölődő hajó a cselekmány helyszíne. A főhőseink rendőrtisztek, akik egy nyomozás miatt érkeztek a Viharszigetre. Az eltűnt nőt napok óta nem találják, ezért is kértek segítséget. Ebből indul a cselekmény. Teljesen átlagosan indul, mint ahogy már az elején megjegyeztem. DE az idő múlásával egyre több furcsaságra lehet figyelmes az, aki ilyen vagy ehhez hasonló filmeken nő fel. 

Viharsziget (Shutter Island)A film végére érve világosodtam meg és gondolom sokakban már előbb összeállt a kép, DE nekem már ez a második film, ahol csak későn történik meg az áttörés - a másik film a Harcosok klubja volt. Ezzel azért sokat elárultam. Ennek fényében írom le az érzéseimet - nem biztos, hogy az időrendet követve. A gyanús jelek már a rosszulét/tengeri betegség kezelésekor is jelentkeznek.  

Viharsziget (Shutter Island)Miért kap egy ilyen enyhe rosszulétre, pszichiátria betegeknek járó gyógyszeradagot túlzott rendszerességel? Érthetetlen, de senkit sem érdekelt. Többször hallgatta ki a betegeket, orvosokat mindig kapott apró jeleket, hogy valami nem stimmel, DE nem jött rá arra, hogya baj a fejében van. Az orvos, akit keresett nem maradt a szigeten. Fura volt, mintha az egész sziget a nyomozók ellen lett volna. Nem is lehetett a szigeten, mint orvos, mert az új társat kellett játszani.  

Viharsziget (Shutter Island)Ahogy itt irogatok szépen csöndben végiggondoltam a filmet. Nem volt rossz, de jó sem - annyira jó. A sztori eléggé öszetett volt, meg-megtörte egy-két váratlan fordulat. A viherban a kriptában, az öngyilkos társ. Sorolhatnám még. Nem volt vele problémám, én is végig izgultam, hogy mi lesz a főhőssel, a kis Di Caprio jusson ki élve. 

Tanulsága is volt a filmnek. Az emberi elme kiszámíthatatlan. A legtöbbször azt se tudjuk mit csinálunk, nem fogjuk fel a tetteink súlyát. Elbarikádozzuk magunkat a képzeletünkben és azt gondoljuk, hogy minden normális és közben semmi sincs rendben. A bajhoz nem kell sok - az asszony, aki megöli a gyerekeit, a férj, aki alkoholista. Nem tudja feldolgozni a szörnyű tettet. Magát ostorozva saját világot alkotott, ahol a jó fiút játsza, gondalanul.

Viharsziget (Shutter Island)A színészek teljesítménye, a sztori, a zene a hangulat tökéletes, DE valami hiányzott. Nem volt teljes a kép. Leo nem a kedvenc színészem, de vannak jó filmjei - Hazugság hálójában pl. Eleint AWESOME volt, DE ahogy írtam róla és jöttek elő az emlékek SHIT HAPPENS kategóriába csúszott vissza. Lehet sok mindent kihagytam a filmből, mármint ide nem írtam le, DE sajnos nem volt akkora szám, mint ahogy beharangozták.

Viharsziget (Shutter Island)Le se írtam volna, ha nem olvasom újra a post-ot, hogy a Viharsziget egy Boston melletti kis szigeten volt a tengeren és pszihiátriaként üzemel - bolondok háza, őrültek háza. Több épület volt a fokozottan veszélyes ápoltak számára. Biztonságos volt, mert csak egy be és kijárata volt a tenger felől, állandó fegyveres őrséggel rendelkezett. Itt bármilyen kisérleteket el lehetett végezni - a tudomány két ága, a pszihiátria két ellentétes nézete csapott össze : a győgyszeres és a műtéti kezelés. A műtéti út barbár agyműtét takart, ami az agy megcsonkolásával kezdődött és a végtermék élőhalott, öntudatlan, nyugodt emberek voltak. Kigyógyultak, de emlékek és érzések nélkül élték a szürke mindennapjaikat.

Megjegyzések