Vasember ( Vasember II. a mozikban) [Iron Man]

Vasember ( Vasember II. a mozikban) [Iron Man]Ma olvastam egy cikket Robert Downey Jr-ről, amiben azt taglálják, hogy milyen szerepekben láthattuk eddig. Kitértek arra, hogy Robert Downey Sr, az apj segítsége sokat nyomott a latba. Eleinte kisebb szerepekben tűnt fel, majd amikor az Air America című  filmben a vietnami háború idején a CIA titkos csomagküldő szolgálatának dolgozó pilóta szerepében Mel Gibson parntere lett. Innen ívelt felfele pályafutása. Voltak romantikus, detektíves, nyomozós, harcos filmjeim. Minden szerepre alaklamas volt. Képregényhősként is megállta a helyét. Miről beszélek? Persze, hogy a Vasemberről. Jelenleg éppen a 2. része került a magyar mozikba, ennek ellenére én még csak az elsőről írom le a véleményemet, mert ezt dobta a TV vasárnap esti műsornak. 

Vasember ( Vasember II. a mozikban) [Iron Man]Nem volt mit tenni én is azt néztem, talán nekem is köszönhetően végre a TV2nek sikerült leköröznie az RTL Klubot, ilyen már régen nem fordult elő, és ezen a hétvégén kétszer is. A Megasztárnak is csak azért volt esélye, mert az első részekben a gyengébb tehetségú, nem éppen beszámítható és saját hangjukkal sem tisztában lévő emberek röhögtetik vagy éppen ríkatják meg a TV előtt ülőket. Én is csak azért nézem, mert tudtam, hogy nem csalódhatok. Ráadásul Friderikusz művész úr/ tévés személyiség is elég változatosan küldte haza a versenyzőket. Persze jogosan.

Vasember ( Vasember II. a mozikban) [Iron Man]Vissza a Vasemberhez. Egyszer már láttam, de megnéztem még egyszer, lehet nem is utoljára. Az alap képregényt nem láttam/olvastam, de a filmes megoldások nagyon is tetszetősek voltak. A zseni/különc feltaláló, aki még alkhol és drog problémával is küzd/harcol. Tom Cruise volt a másik jelölt, de azért valljuk be, hogy Robert Downey Jr mindenképpen jó választás volt. Hiszen ő a való életben is hasonlóan vad volt és közel azonos életvitelt élt, így nagyon sokat nem kellett hozzátenni a karakter megformázásához. A film arról szól, hogy az általa kifejlesztett energiaforrás segítségével sikerült létrehozni egy vasszerkezetet, ami az emberi testre csatlakozva szuper képességeket ad viselőjének. Egy olyan szuperhős, aki nem birzokolta a képességeket születése óta, hanem magának fejlesztette azt. Az első prototípus a sivatag közepén készült el, silány anyagok és felszerelés segítségével, de még így is meg tudta oldani, ennyit tud hozzá tenni egy zseni gondolkodása és látásmódaj pár vasdarabhoz. Nem volt hosszú élető a robot, de bont elég volt aho, hogy megmeneküljön. 
Vasember ( Vasember II. a mozikban) [Iron Man]
Ezek után otthonába fejlesztette ki a tökéletes fegyvert, amit a pusztítás és háborúk elkerülése végett készített, de sajsno sokan rossz szemmel néztek rá és ráadásul az új nézetei ütköztek a saját cége befektetőivel, nem kívánatos személy lett, saját jobb keze fordult ellene. Háta mögött árulta a fegyvereket, amivel elvileg le kellett volna már rég állni, ráadásul még az új "vasember techológiát" is saját szakállára elindította. Az erőforrás nem volt hozzá elég, de ezt a Tony Stark szívét védő energiaforrással pótolta. Szerencsére a régi energiaforrás még megvolt így tudta felvenni a harcot Obadiah Stane-nel, akiről eddig azt hitte, hogy a barátja és egy ben jobb keze. Mindenki sejtheti, hogy ki került ki győztesen. Nem akartam lelőni az össze poént, DE szerintem sikerült. 

Vasember ( Vasember II. a mozikban) [Iron Man]Összefoglalva - tipikus sztori, 1 szuperhős, 1 nő =  Virginia 'Pepper' Potts (Gwyneth Paltrow), 1 gonosz, 1 szuperfegyver, sok akció = igazi akciófilm, sok robbanással és izgalom. Ajánlani tudom azokank, akiknek  szeretik a képregényeket. Jó kis film, pont olyan amit elvárunk egy képregényátdolgozástól. Minden meg van benne - elvétve jó poénok, elvétve komolyság, elvétve romantika (igazából a romantikus szál nem bontakozott ki, csak próbált, de gyorsan el halt ) SHIT HAPPENS kategória, de azért a felső határokat súrolja, még megnézném többször is - jók a kütyük, amik megjelennek a filmbe. A legnagyobb arc a poroltós robot.

Idézetek:
Christine Everhart: Volt már álmatlan éjszakája?
Tony Stark / Vasember: Nem, de magára szánok egyet.


Tony Stark / Vasember: Ha még egyszer lefújsz, odaadlak egy főiskolának!
(miután a poroltós robot többedjére is lefújja)

Obadiah Stane / Iron Monger: Az én szerkóm jobb!
Tony Stark / Vasember: Na és hogy oldod meg a jegesedés-problémát?
Obadiah Stane / Iron Monger: Jegesedés?
(a páncélja elkezd befagyni)

Jarvis: Túl szűk ez a hacuka. Uram, úgy nem tudom levenni, ha folyton kapálódzik!
Virginia 'Pepper' Potts: Mi folyik itt?
Tony Stark / Vasember: Lássuk be, kapott már rajta rosszabb dolgokon is.


Yinsen: Egyszer találkoztunk még Bernben.
Tony Stark / Vasember: Nem emlékszem rá.
Yinsen: Nem csoda. Én olyan részegen állni sem bírtam volna, nemhogy előadást tartani az integrált áramkörről.

Tony Stark / Vasember: Adjon egy scotch-t! Éhen halok. 

Jarvis:Kész a renderelés.
Tony Stark / Vasember: Ez így túl hivalkodó, nem?.
Jarvis:Mit is képzeltem, hisz mindig olyan diszkrét.
Tony Stark / Vasember: Tudod mit?Adj hozzá egy kis ...vöröset.
Jarvis: Hát persze, azzal alig lesz feltűnő...

Christine Everhart: Önt korunk Da Vinci-jének nevezik, mit gondol erről?
Tony Stark / Vasember: Abszolút nevetséges, nem festek.
Christine Everhart: És mit szól a másik becenevéhez, hogy "halálkufár"?
Tony Stark / Vasember: Ez nem rossz.

Megjegyzések