Hold (Moon)

Hold (Moon)Találtam egy egészen érdekes filmet. Azt hittem Kevin Spacey a főszereplő, de tévdtem csak a "kisegítő személyzet" hangja. ( egy Gerty nevű robot, aki ellátja a Holdbázis fenntartását ). Alapvetően unalmasan indul. A főszereplő szép lassan kezd becsavarodni. Az egyik alkalommal, amikor a bányászgéphez tart halucinálni kezd és felsazald a holdkőzetet gyűjtő és abból energiát előállító gépre. Ezzel a balesettel elzárja magá a külvilágtól, mivel egyedül ő van a Hold felszínén. A bányászgép is megsérül, használhatatlan lesz. A javítására csapatot vezérelnek ki. Közben a főhős felébred, de még elég kába. Kihallgatja Gerty és a Föld beszélgetését, ami azt jelenti, hogy van kapcsolat, van élő kapcsolat a Földdel, amiről eddig azt hitte, hogy nem él. Innen kezd izgalmas lenni, mert nem emlékszik a balesetre, de tudja, hogy az egyik gép megállt, kimegy, hogy megnézze mi történt, Gertyt-t egy csellel becsapja. 

Hold (Moon)Legnagyobb megdöbbenésére a kocsiban saját magát találja még életben van, de gyenge életjeleket mutat. Sikerült rendbehozni. Innen indul be a cselekmény, a klónok ellen fordulnak kis híján megölik egymást. Szépen fokozatosan megnyugszanak. Először felfedezik, hogy blokkolják az adást kifele, majd, hogy van egy titkos retesz, ahol több száz klón fekszik. Az első klón már nagyon rossz bőrben van, de haza akar menni, de végül ő vállalja a "saját" halálát. A második klón, addig felkészül a hazaútra az energiakapszulákat szállító úrhajóval. Az egyik bányászgépet nekiirányítja az egyik blokkoló toronynak, hogy az utódja a frissen felélesztett Sam folytani tudja, amit elődei elkezdtek. 

Hold (Moon)A Földre jutása során sikerült megdönteni az illegálisan működő céget és a világon újra béke honol. 

Összeségében jó sztori, van benne pici "akció", gondolkodtató és egy kicsit szórakoztató, mindenképpen ajánlom a sci-fi kedvelőknek. Egyszerű díszletek ( szerintem nagyon sok számítógépes effekt, de az olcsóbb kategóriából ) Összeségében pont azt kaptam amire számítottam, kivéve, hogy Kevin Spacey csak a hangját adta. 

Hold (Moon)
Ami nagyon tetszett, az a kimért GERTY  volt, nem sok emberi vonása volt, de azt egy Smiley-val ki tudta fejezni. Nagyon arc  gondolot volt ezt így megoldani.  Kicsi hasonlított a 2001 Urodusszeia (1968) című film HAL nevű úrhajó irányító értelmes számítógépre. Legközelebb lehet, hogy erről a klasszikus sci-firől, írok, ami nekem nem tetszett annyira, mint ahogy olvastam róla. A kritikusok istenítik, és 1968-ban ezekkel a megoldásokkal úttörő volt, ami előtt megemelem a kalapom.

Megjegyzések